زندگی من در شرایطی سخت

زندگی من در شرایطی سخت

زندگی من در شرایطی سخت

زندگی من در شرایطی سخت

دانستنی های تغذیه مناسب در سفر

موضوع غذا یکی از اساسی ترین موضوعات در سفر می باشد؛ و این موضوع تاثیری عمیق در اتفاقات و تجربه ی حاصل از سفر شما دارا می باشد. زیرا مصرف یک غذای ناسالم می تواند لذت شیرین یک سفر را به تلخی گراید. حتما شما هم در مسافرت هایتان با این مسیله مواج شده اید که حمل و جابه جایی خوراک و مواد غذایی مورد نیاز در سفر، بسیار دشوار و دست و پا گیر است؛ به ویژه اگر غذای مصرفی شما از نوع فاسد شدنی باشد!

انتخاب یک ظرف مناسب برای حمل مواد غذایی به عوامل مختلفی وابسته است؛ از جمله به وسیله ی نقلیه ی سفری شما و همچنین مدت زمان سفرتان بستگی دارد و بایستی به هنگام تصمیم گیری، حتما این نکات را در یاد داشت. برای مثال تصور کنید حمل یک قابلمه یا یک یخچال یونولیتی در داخل هواپیما و در کنار مسافران دیگر! لازم به بیان است که کنسروها جزو برترین انتخاب ها برای خوراک سفر می باشد و طرفداران بسیاری در مسافرت های شخصی یا مسافرت با تور دارد.

ماندگاری غذا در طول سفر

مهمترین نکته در به همراه داشتن خوراکی ها و مواد غذایی در طول سفر، مسیله ی ماندگاری آن ها است؛ زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع، علاوه بر هدر رفت پول تان، سلامتی شما نیز دچار مشکل خواهد شد.

تاثیرات شرایط جوی بر انتخاب غذای مصرفی

در هنگام انتخاب غذای مصرفی خود در طول سفر، بایستی نکاتی را در نظر داشته باشید؛ از جمله محل سفر و ویژگی های مسیر آن از جمله رطوبت و دمای محلی. توصیه می شود براساس محل سفر خود، غذای خود را انتخاب نمایید و شرایط مناسب برای نگهداری سالم از غذایتان را فراهم نمایید؛ برای مثال در مناطق جنوبی ایران، بایستی غذاهای با ماندگاری کوتاه را در شرایط خنک تری نسبت به مناطق سرد و کوهستانی ایران نگهداری کرد. توصیه می شود نهایت سعی خود را در عدم به همراه داشتن و استفاده از غذاهای فاسد شدنی داشته باشید تا سلامت شما به خطر نیفتد. به عنوان مثال وقتی با تور کربلا به کربلا می روید غذای شما با زمانی که با تور مشهد به مشهد می روید تفاوت دارد.

نحوه ی مصرف صحیح غذا در سفر

نحوه ی مصرف غذا در طول سفر، بسیار با اهمیت بوده و نیازمند توجه ویژه ای می باشد؛ توصیه می شود در طول سفر آن دسته از مواد غذایی را به همراه داشته باشید که کمتر نیاز به پخت و گرم کردن داشته باشند. همچنین معیارهای انتخاب مواد غذایی شما در طول سفر، بهتر است تابعی از مسافرت شما باشد؛ تابعی از مقصد سفر شما و ویژگی های مسیر سفر.

از رستوران های سر راهی مطمین استفاده کنید!

چنانچه برای سفر خود، یک برنامه ریزی دقیق و مشخص انجام داده باشید و همچنین از نقشه ی مسیر سفر خود با اطلاع باشید؛ می توانید به سادگی محل غذا خوری ها و رستوران های طول مسیر و حتی زمان رسیدن به آن ها را نیز مشخص و محاسبه نمایید تا با آرامش کامل، فرصت استفاده از یک غذای سالم را داشته باشید.

حتما این موضوع را به یاد داشته باشید که غذا خوری ها و رستوران های بین راهی چون دارای مشتریان گذری هستند (مسافران گذری که شاید دیگر از آن جا عبور نکنند!) اکثرا دارای کیفیت غذایی پایین و بهداشت نامناسب می باشند؛ اما بهرحال توصیه می شود در آن دسته از غذا خوری ها و رستوران های بین راهی غذا بخورید که افراد زیادی به آنجا مراجعه کرده و شلوغ باشد.

در سفرهای خارج از کشور موضوع متفاوت است! توصیه می شود چنانچه قرار است سفری خارج از کشور داشته باشید، بهتر است از فرهنگ غذایی مردم مقصد سفرتان اطلاعات جامع و کافی داشته باشید. آیا فرهنگ غذایی آن ها با ذایقه ی شما هماهنگی دارد؟ به عنوان مثال افرادی که با تور کربلا سفر می نمایند سلیقه غذاییشان تقریبا با مردم عراق مشابه است و به همین دلیل از غذاهای آنان نیز استفاده نموده و لذت می برند.

برخی از فرهنگ های غذایی مردم کشورهای مختلف

غذاهای مختلف در جهان

آلمان: در این کشور بیشتر سیب زمینی سرخ کرده با تنوع پخت مختلف به چشم می خورد؛ همچنین کلم و گوشت خوک

چین: ما ایرانی ها اکثرا با فرهنگ و سبک غذایی چینی ها هماهنگی نداشته و انتخاب غذا در این کشور کمی مشکل است. در فرهنگ غذایی مردم چین حشرات به صورت برشته شده و یا برخی موجودات دیگر در کنار طبخ گوشت و مرغ،  تجربه ی متفاوتی برای شما به همراه خواهد داشت.

جمهوری چک: دارای یک فرهنگ غذایی دلنشین؛ آشپزخانه ی ساده همراه با طبخ گوشت، کلم ترش دلچسب و یک سس خوشمزه.

آرژانتین: در فرهنگ غذایی این کشور، مصرف استیک از دیگر غذاها بیشتر است.

کامبوج: یکی از عجایب فرهنگ غذایی مردم کامبوج؛ خوردن عنکبوت سرخ شده! این مسیله می تواند برای شما بسیار سخت و طاقت فرسا باشد!

ایران: فرهنگ غذایی مردم ایران دارای تنوع بالایی است؛ چنانچه اهل شکم چرانی باشید این کشور پیشنهاد فوق العاده ای برای سفر است!

ترکیه: فرهنگ غذایی مردم کشور ترکیه دارای نزدیکی و شباهت زیادی با هنر آشپزی در ایران زمین است؛ لازم به ذکر است یکی از جاذبه های توریستی کشور ترکیه، فود توریسم (Food Tourism) است یعنی ایجاد تنوع غذایی ساده و دلچسب.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.