زندگی من در شرایطی سخت

زندگی من در شرایطی سخت

زندگی من در شرایطی سخت

زندگی من در شرایطی سخت

با تجهیزات کامل سفر کنید!

تجهیزات سفر

به یاد داشته باشید به همراه داشتن وسایل و لوازم خوب، مناسب و همچنین مطمین لازمه ای ضروری برای هر سفر است؛ برخی از این لوازم و وسایل این نقش را بر عهده دارند تا ما بتوانیم از سفر خود لذت بیشتری را داشته باشیم و برخی دیگر نیز می توانند فراهم کننده ی امنیت ما باشند. حتی برخی از لوازم نیز به ما کمک می کنند تا کمتر به طبیعت آسیب رسانده و سفری سبز و پاک را تجربه نماییم. در این مقاله برای شما شما عزیزان و همراهان مهمترین وسایلی را که می توانند سفر ما را راحت تر و دوست داشتنی تر نمایند، معرفی خواهیم کرد.

پاور بانک تلفن همراه!

افرادی که اهل سفر های طبیعت گردی و ماجراجویانه هستند یا با تور های مسافرتی به سفر می روند به خوبی می دادند به هنگام سفر به طبیعت بکر و به دلیل دور از دسترس بودن از انرژی برق، نگرانی و اضطراب تمام شدن شارژ گوشی تلفن همراه هوشمند و نیز از دست دادن راه و امکان ارتباطی، موضوعی بسیار مهم و همچنین آزار دهنده است. خوشبختانه امروزه برای حل و برطرف نمودن این چنین مشکلی، راه حل های گوناگونی وجود دارد؛ برای نمونه یکی از این راه حل ها، استفاده از وسیله ای به نام پاور بانک است. پاور بانک در واقع یک منبع ذخیره سازی انرژی می باشد که می توان آن را به سادگی و آسانی جابه جا کرد. به بیان دیگر می توان گفت پاور بانک، یک نوع باتری جداگانه است که بر روی آن یک درگاه ورودی برای شارژ پاور بانک و نیز یک درگاه خروجی برای اتصال پاور بانک به دستگاه های الکترونیکی متفاوت و شارژ کردن آن ها تعبیه شده است.

پاور بانک برای سفر

با استفاده از پاور بانک شما می توانید برای چندین بار گوشی تلفن همراه و یا تبلت تان را شارژ نمایید و دیگر نگرانی و اضطرابی بابت تمام شدم شارژ آن ها نداشته باشید و از سفر و تور مسافرتی خود نهایت لذت و آرامش را داشته باشید. در بازار انواع مختلفی از دستگاه های پاور بانک وجود دارد که معمولا قیمت های آن ها برحسب قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در آن ها و همچنین تعداد دفعاتی که می توان از آن دستگاه استفاده نمود متفاوت است؛ می توان گفت انواع معمولی این دستگاه امروزه در بازار چیزی در حدود 100 تا 300 هزار تومان قیمت دارد که شما می توانید آن ها را از فروشگاه های معتبر لوازم کامپیوتری و الکترونیکی تهیه کرده و یا به صورت آنلاین خریداری نمایید. لازم به ذکر است انواع سبک تر، بسیار حرفه ای تر و همچنین با قابلیت تعداد دفعات شارژ بیشتر این این دستگاه نیز وجود دارد که البته قیمت های بالاتری داشته و معمولا این پاور بانک ها، برای استفاده در کارگاه های دور از دسترس و نیز برای استفاده ی چند نفر از آن دستگاه طراحی و ساخته شده اند و می توان گفت این گونه دستگاه ها، مناسب برای سفر نمی باشند.

دستگاه جی.پی.اس!

شاید برای تان سوال باشد که چرا امروزه با وجود تلفن های هوشمند که دارای جی.پی.اس داخلی می باشند، نیاز به یک دستگاه جی.پی.اس به صورت مجزا وجود دارد! خب این سوالی است که ما سعی می کنیم در چند سطر پایین به توضیح درباره ی آن بپردازیم. نخستین و مهمترین موضوع این است که هنگامی که شما جی.پی.اس دستگاه تلفن همراه خود را روشن می کنید، به سرعت شارژ تلفن همراه شما تمام می شود و عملا دستگاه از کار می افتد. دومین موضوع این است که در برخی از شرایط برای مثال در آب و هوای سرد و همچنین مرطوب عملا استفاده از جی.پی.اس تلفن همراه ممکن نیست و یا بسیار سخت می باشد! همچنین باید این مورد را نیز افزود که دستگاه جی.پی.اس دارای امکاناتی البته به صورت یک جا و در یک دستگاه می باشد که این امکانات در تلفن های همراه با نصب و راه اندازی چندین و چند برنامه و اپلیکیشن ممکن خواهد بود!

جی پی اس سفر

برای نمونه می توان گفت در یک دستگاه جی.پی.اس امکاناتی از جمله زیروسکوچ، قطب نما، فشار سنج، شتاب سنج، ارتفاع سنج و همچنین سنسور اشعه ی مضر فرابنفش UV نیز به به صورت یکجا و در یک دستگاه وجود دارد. به همین دلیل برای آن دسته از برنامه های کمپینگ که به مسیر سفر تسلط کاملی ندارند توصیه می شود یک دستگاه جی.پی.اس مجزا و مناسب همراه با خود داشته باشند.

امروزه در بازار قیمت این وسیله چیزی در حدود 400 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متغیر می باشد و همچنین لازم به ذکر است به توجه به امکانات و توانایی های دستگاه، نوع باتری مورد استفاده، داشتن صفحه ی لمسی و نیز دکمه به صورت همزمان و… از یکدیگر متفاوت می باشند.

واکی تاکی

چنانچه در یک سفر طبیعت گردی، ماجراجویی و یا کمپینگ تعداد نفرات زیادی هستید و یا از تور گردشگری استفاده می نمایید یا با چندین وسیله ی نقلیه به سفر می روید و به جای یک گروه واحد، به چند گروه تقیسم بندی می شوید، یکی از مهمترین موارد برای داشتن یک سفر راحت و ایمن، داشتن امکان ارتباطی ایمن و مطمین است. فراموش نکنید تلفن های همراه ما که امروزه بسیاری از افراد به آن ها وابسته هستند امکان دارد در تمامی نقاط و مناطق، آنتن دهی مناسب و خوبی نداشته باشند و ما راه با مشکلاتی مواجه نمایند.

واکی تاکی برای سفر

چنانچه شما مسیولیت هدایت و راهنمایی گروهی را در یک سفر بر عهده دارید و و می دانید که به احتمال زیاد در مناطقی از سفرتان، امکان دارد تلفن های همراه تان آنتن ندهد، به شما توصیه می کنیم به فکر تهیه ی بی سیم های واکی تاکی باشید! انواع مجاز بی سیم های واکی تاکی دارای برد های مختلفی تا پنج هزار متر را در فضای آزاد و باز دارا می باشند و می توانند به خوبی امکان یک ارتباط ایمن و مطمین را در یک سفر ماجراجویی برایتان فراهم نمایند، توصیه می کنیم اگر قصد سفر با تور یا بدون تور را دارید از این دستگاه ها استفاده نمایید.

همچنین امروزه در برخی از انواع مدل های جدید واکی تاکی ها، امکان انتقال تماس تلفنی نیز وجود دارد و این دستگاه ها همچون یک آنتن مجازی می توانند عمل نمایند. انواع مختلف دستگاه های واکی تاکی، به صورت جفتی در بازار به فروش می رسند و قیمتی در حدود 300 الی 600 هزار تومان را دارا می باشند. واکی تاکی وسیله ای بسیار مناسب و ایده ال برای راهنمایان تور (تور لیدر ها) و یا افرادی که در گروه هایی با تعداد نفرات زیاد و یا با چند وسیله ی نقلیه سفر می کنند، است.

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ایران را دارید ما به شما تور مشهد را پیشنهاد می کنیم تا سفری زیارتی سیاحتی داشته باشید.

دستگاه شارژر خورشیدی!

در نظر داشته باشید در برنامه های کمپینگ چندین روزه و یا در مواقعی که برای چندین روز در سفر در جاده ها و مناطق دور افتاده هستید هستید، شاید به همراه داشتن تنها یک پاور بانک کفاف نیاز های شما را ندهد و شارژ آن دستگاه نیز سریع ته بکشد و شما با مشکلاتی مواجه شوید؛ بنا بر توضیحات فوق، به همراه داشتن یک دستگاه شارژر خورشیدی راه حلی ایده آل و نیز مناسب برای شما خواهد بود. شارژر خورشیدی که از یک پنل خورشیدی و نیز درگاه USB تشکیل یافته است، بهترین و ایده آل ترین وسیله برای شارژ کردن وسایل و لوازم برقی در طول سفرهای کمپنگ و ماجراجویانه است. شما با داشتن یک دستگاه شارژر خورشیدی می توانید منبعی از انرژی نامحدود را به همراه خود داشته باشید، انرژی که هیچگاه تمام نخواهد شد!

شارژر خورشیدی برای سفر

لازم به ذکر است برخی از انواع دستگاه های شارژر خورشیدی به هنگام خرید، همراه با یک دستگاه پاور بانک و یا باتری داخلی به مشتری و خریدار عرضه می شود تا شخص بتواند در زمان های آفتابی، آن ها را شارژ کرده و سپس در مواقع و زمان های دیگری از آن ها استفاده نماید. به یاد داشته باشید دستگاه های شارژر خورشیدی معمولا در آب و هوای ابری و هنگامی که خورشید در آسمان نیست، نمی توانند انرژی برق مورد نیاز و کافی را برای تامین انرژی دستگاه های برقی تامین نمایند؛ اما امروزه در نسل جدید دستگاه های سلول های خورشیدی این قابلیت و توانایی در تعبیه شده است که دستگاه می تواند در آب و هوای ابری نیز، انرژی خورشید را دریافت نماید و هیچ مشکلی برای دستگاه های برقی شما پیش نیاید و آن ها به صورت مطمین و ایمن شارژ شوند.

اگر قصد سفر به شهر های دور دست همانند کربلا را دارید پیشنهاد می کنیم از تور کربلا استفاده نمایید و این وسایل را با خود به همراه داشته باشید.

جعبه ی کمک های اولیه!

فراموش نکنید هنگامی که به به سفر می روید برای نمونه سفر های طبیعت گردی و ماجراجویی و یا وقتی در طبیعت کمپ بر پا می کنید یا با تور به سفر می روید، حادثه در کمین شماست؛ بنابراین توصیه می شود به بهترین نحو ممکن برای مقابله با حوادث و اتفاقات ناگهانی و ناگوار که ممکن است در طول سفر برای شما پیش بیاید، آماده باشید. جعبه کمک های اولیه یکی از آن دسته وسایلی است که بایستی وقتی به هر دلیل و به قصد هر نوع سفری از خانه بیرون میزنید، با خود به همراه داشته باشید. امروزه انواع مختلف و گوناگونی از جعبه ی کمک های اولیه در بازار موجود است و شما نیز می توانید آن ها را به صورت حضوری و یا حتی به صورت آنلاین خریداری نموده و امنیت سفر خود را فراهم نمایید. روش دیگری نیز وجود دارد که برخی از افراد آن را در نظر می گیرند و آن این است که شما می توانید تک تک وسایل مورد نیاز جعبه ی کمک های اولیه را به صورت شخصی خریداری نموده و جعبه ی کمک های اولیه را خودتان جمع آوری نمایید.

جعبه کمک های اولیه برای سفر

با تمام توصیفات بالا، ما به شما خرید جعبه ی کمک های اولیه ای را پیشنهاد می کنیم که در آن انواع قرص های مورد نیاز و ضروری، وسایل زخم بندی و نیز ضد عفونی کننده، قرص های مورد نیاز برای ضد عفونی کردن آب، وسایل ابتدایی مورد نیاز برای جراحی، وسایل آتل بندی کوچک و نیز باند کشی، انواع دستمال مورد نیاز، پتوی مسافرتی و اضطراری و… موجود باشد. معمولا در بازار امروز، قیمت یک جعبه ی کمک های اولیه مناسب البته به صورت آماده چیزی حدود 50 تا 100 هزار تومان است؛ اما اگر خودتان اقدام به جمع آوری وسایل مورد نیاز برای جعبه ی کمک های اولیه نمایید امکان دارد قیمت نهایی، کمی برای شما ارزان تر تمام شود. لازم به یادآوری است شما می توانید علاوه بر به به همراه داشتن جعبه ی کمک های اولیه، می توانید یک دوره ی کمک های اولیه نیز برای استفاده از وسایل و لوازم موجود در کیف کمک های اولیه تان را بگذرانید؛ گذراندن این دوره، کمک شایانی به شما برای استفاده از لوازم این کیف و نیز نحوه ی رفتار شما در مواقع خطر می تواند داشته باشد. توجه داشته باشید در غیر این صورت ممکن است شما با نحوه ی استفاده از بسیاری از لوازم موجود در کیف کمک های اولیه آشنا نباشید و به کارتان نیاید.

اگر به شهرهای داخلی سفر می نمایید به عنوان مثال تور شیراز یا تور قشم همراه داشتن جعبه های کمک های اولیه برای شما یک نیاز اساسی است تا در صورتی که خدای نکرده مشکلی برای شما و همسفرانتان پیش آمد اقدامات اولیه را انجام دهید.

گاز سفری!

می توان گفت درطول یک سفر ماجراجویی یا کمپینگ، به همراه داشتن یک گاز کوچک سفری می تواند در بسیاری از مواقع، بسیار کمک حال شما باشد؛ به ویژه در برنامه های طبیعت گردی، ماجراجویی و نیز کمپینگ و این وسیله می تواند برای تان بسیار کارآمد و مفید باشد. انواع مختلفی از گاز های سفری در بازار وجود دارد؛ اما توصیه ی ما به شما، خرید مدل های سبک وزنی از گاز های سفری است که که قابلیت کار با کپسول های ویژه را دارا می باشند. کپسول های ویژه، کپسول هایی هستند که در دماهای پایین نیز خوب کار کرده و همچنین شعله و دمانی مورد نیاز شما را تامین می کنند.

چنانچه شما اهل برنامه های جدی ماجراجویی و طبیعت گردی هستید به شما توصیه می کنیم آن دسته از گاز های سفری را انتخاب نمایید که در مقابل باد، دارای محاف شعله می باشند و حتی در شرایط و وضعیت های سخت نیز قابل استفاده می باشند. شما می توانید این گونه لوازم و تجهیزات را از فروشگاه ای معتبر فروشنده ی لوازم کوه نوردی و نیز کمپینگ و یا حتی به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. لازم به ذکر است محدوده ی قیمت این لوازم و تجهیزات البته با توجه با امکانات آن وسیله، وزن، بزرگی و نیز کارایی آن چیزی بین 50 تا 200 هزار تومان متغیر و متفاوت است.

البته لازم به ذکر است انواع گوناگون و گران قیمتی نیز وجود دارد که این دسته ویژه ی برنامه های کوه نوردی بسیار حرفه ای و جدی هستند و معمولا خرید این گونه لوازم برای برنامه های ماجراجویی ساده و کمپینگ توصیه نشده و ضرورتی نیز ندارد. این موضوع را به یاد داشته باشید برخی از این گاز های سفری، به صورت جداگانه از کپسول مخصوص شان به فروش می رسند و بایستی پس از خرید گاز سفری، بایستی از فروشنده ی مربوطه نوع کپسول مورد استفاده برای آن گاز را جویا شده و آن را نیز از بازار تهیه نمایید.